13 PETITS DETALLS QUE FAN GRAN A UN RESTAURANT

13 PETITS DETALLS QUE FAN GRAN A UN RESTAURANT

Perquè un restaurant doni beneficis és necessària una excel·lent ubicació i una bona posició davant la competència del mercat. Però perquè un restaurant tingui prestigi a més de beneficis, ha d'estar ple de petits detalls no només en el servei i producte, sinó també en la decoració, ambient i comportament.

Alguns detalls rellevants són:

1. La recepció del client. Que la recepció la doni algú atent amb un somriure sincer, escoltar atentament, transmetre hospitalitat, anar adequadament endreçat, ben vestit i conèixer a fons el restaurant. Cuidar els uniformes, lavabo i generar bon humor. L'equip ha de vendre felicitat.

2. Un servei atent i extremadament amable. Tenir un equip sempre atent al client, als seus gestos, als dubtes i que s'anticipi sempre amb un somriure.

3. Tenir cura de la música i crear l'ambient que necessita cada tipus de restaurant assegurant que és l'adequat i que es manté en el temps.

4. Tenir cura de la il·luminació, la que s'adeqüi al restaurant. Inverteixi en contractar un expert per aconseguir la il·luminació adequada. Fer el mateix amb el clima: la temperatura, humitat, corrents d'aire o les olors.

5. Tenir els lavabos amb una olor agradable, extremadament nets, equipats i accessibles.

6. Cuidar amb passió els detalls que necessita el client: si és un restaurant familiar, no pot fallar el menú infantil, tenir trones útils i netes, donar l'opció d'escalfar farinetes, etc.; si té un restaurant per a executius, s'ha de vigilar la discreció, la cobertura wifi i tenir un llevataques eficaç.

7. Tenir carregadors per a mòbils i accés a endolls.

8. Tenir cura d’alguns productes. Tenir un pa excel·lent, fresc i variat. Tenir oli d'oliva, vinagre i sal de gran qualitat i ben presentats. Millorar el nivell de les salses preparades (mostassa, barbacoa, ketchups, maioneses). Tenir un cafè excel·lent i tractar bé la maquinària de cafè.

9. Tenir cura l'estat de les cartes i menús. Que estiguin nets i actualitzats.

10. Mantenir en ordre les taules, cadires, butaques i, si es deterioren, reparar de seguida o canviar-los. La cadira i la taula o barra s'han d'adaptar a cada tipus de consum (sopar de diverses hores o fast food d'alta rotació).

11. Assegurar que les neveres funcionen adequadament i realitzar la reposició de forma adequada.

12. Tenir cura de la vaixella perquè tingui un aspecte excel·lent.

13. Mantenir sempre netes i ordenades les zones de treball com la barra, les passades o la zona de recollida i lliurament de plats.

Font: www.barradeideas.com

Tornar al llistat