COM FER RENDIBLES ELS MENÚS D'UN RESTAURANT

A cada establiment poden haver diferents tipus de menús (infantils, del dia, degustació, saludables, temàtics, etc.). Cada menú està format per un conjunt de plats que componen una oferta completa als nostres clients. Si vols veure augmentar les vendes i créixer la rendibilitat cal seguir unes pautes ben senzilles:

Analitza al teu client i el que necessita
Per saber quin tipus de menú has de fer, primer has d'analitzar a la teva clientela. Els treballadors de "coll blau" (obrers, paletes, transportistes, etc.) solen demanar menús diferents als de "coll blanc" (executius, oficines, etc.). Uns es fixen més en els preus i els altres en la presentació i estètica dels plats.

Defineix l'estil del teu menú
És important saber els plats que es posaran en el menú i com s’agruparan. Pots fer menú senzill del dia (primers, segons i postres), menú més executiu (entrants freds, calents, primers, segons i postres), o fins i tot menú degustació (snacks, aperitius, entrants freds, calents, verdures, arrossos, peixos, carns, postres, etc.). També hauràs de tenir en compte el pes de les racions. A més plats, menús més estrets i llargs.

La rendibilitat del menú és importantíssima!
En aquest punt cal parar atenció i temps perquè la viabilitat del negoci pot dependre d'aquests números. Cal adaptar-se al mercat, als productes de temporada i fins i tot a l'estabilitat de preus del teu proveïdor de confiança a l'hora de triar quins seran els ingredients i elaboracions que protagonitzaran el teu menú. Per triar el menú pot ajudar-te l’elaboració de receptes amb un cost concret i triar entre totes, les que millor s'adaptin al teu restaurant i a la teva clientela.

Si la teva marca no és diferent, no ven
Has de diferenciar-te de la competència tant en el preu com a l'hora de fer les coses. Qualitat i forma de presentar són fonamentals. Els gustos dels clients canvien amb el temps i és per això que has d'estar atent als canvis de gust i consum.

Comunicar el teu menú, una tasca a vegades oblidada
Si vols augmentar el nombre de clients i les repeticions, has de promocionar-te. La publicitat en el teu restaurant ha d'estar ben situada. Has de fer-te veure amb una imatge neta, clara i impactant. Un cartell en bones condicions, visible, fàcil d'entendre i actualitzat al moment. Pots demanar ajuda a empreses de publicitat perquè t'ajudin a aconseguir més impacte. A més, pots donar-te a conèixer en xarxes socials, mailing, la teva web, i fins i tot en webs de cercadors de restaurants.

Font: www.barradeideas.com

Tornar al llistat