COM TRIAR L’EMBALATGE IDEAL PEL SERVEI DELIVERY O TAKE AWAY DEL TEU ESTABLIMENT

La crisi de la Covid-19 ha canviat la nostra manera de consumir. Precisament, l'hostaleria s'ha transformat cap a serveis de menjar a domicili o per emportar, i el que és cert és que no tots els plats de la carta estan fets per ser consumits als domicilis dels consumidors, ja que una cosa és com ho emplates al restaurant, i l'altra com ho reben els clients. En el nostre blog t'expliquem com triar l’embalatge adequat per als teus plats del delivery o el take away del teu restaurant.

  
  

Els 4 punts clau per no fallar amb el packaging

  
 
  

Primer de tot, cal tenir en compte que no es tracta d'envasar tan sols entrepans, sandvitxos, patates fregides o pollastres a l'ast per endur. Els clients busquen viure el conjunt d'experiències que es viuen en el restaurant en el menjador de casa seva, per això demanen menús sencers, amb el seu entrant, primer, segon i postres, i és necessari que tot això sigui transportat sense que perdi la seva essència, ja que una bona o mala entrega influirà en la fidelització del client. D'aquesta manera, els punts claus que cal tenir en compte són els següents:

 
 

Resistència i qualitat

Per començar, un dels elements més importants és que s'ha d'oferir un envàs de qualitat, que sigui atractiu als ulls del client perquè no es perdi la il·lusió a l'hora de consumir-lo, i sobretot que sigui resistent i mantingui la temperatura inicial del menjar el màxim temps possible.

A més a més, cal escollir molt cautelosament el material de l'envàs tenint en compte quin tipus d'aliment s'hi servirà. Si són aliments freds no hi haurà cap problema, però si són calents i s'ha de fer un trajecte llarg del restaurant al domicili del consumidor s'hauria d'escollir un material que mantingui la temperatura. D'altra banda, si s'ha de transportar un aliment que contingui alguna salsa, és recomanable posar-la a part, d'aquesta manera s'eviten malbarataments.

 

 

Sostenibilitat

Avui en dia, la cura i preservació del medi ambient és una premissa amb la qual tant empreses com consumidors estan considerablement compromesos. Segons un estudi dut a terme per AECOC, una de les queixes més habituals dels consumidors té a veure amb l'excés de materials superflus com el plàstic i d'envasos de mida desmesurada. Per aquesta raó, és fonamental que s'eviti el plàstic i s'utilitzin materials 100% reciclables com ara el cartró corrugat, els envasos de cel·lulosa o bé els de canya de sucre, i que aquests s'ajustin a la dimensió de cada producte aprofitant al màxim el recipient.

 

 

Volum i mida

Com s'ha esmentat anteriorment, l'envàs s'ha d'adaptar al producte, i no ha de ser ni massa gros ni massa petit. En cas de ser gros, els clients percebran una sensació negativa en veure l'envàs mig buit, i en cas de ser petit, el menjar sobreeixiria i quedaria tota la tapa tacada, donant-li al client una mala primera impressió.

  

Personalització

A part de personalitzar l'envàs amb el logo de la teva empresa per marcar la diferència amb la resta d'establiments, també és important tenir un detall amb el client i incloure, per exemple, una nota amb el seu nom i una frase desitjar-li un bon àpat. I per acabar, també és positiu si s'hi inclouen uns coberts i uns tovallons, ja que es donarà una bona imatge del restaurant i del negoci en general.

  

En definitiva, a l'hora d'escollir l'envàs adequat pel teu establiment, s'ha d'intentar trobar un equilibri entre comoditat, practicitat, qualitat, disseny i sostenibilitat, tot adaptant-nos al tipus de menjar que s’elabori a l’establiment.

 
 

Font: Frigoríficos del Moral SA.

Tornar al llistat