MILLORANT LA GESTIÓ DEL TEMPS AL TEU RESTAURANT: CONSELLS PER A SER MÉS EFICIENT

Per a qualsevol restaurant que busqui proporcionar un servei de qualitat als seus clients i mantenir una operativa fluida hi ha una qüestió que és essencial: la gestió del temps ha de ser eficient. Sabem que el temps és un recurs molt valuós en la societat en general, i en especial en el marc del sector de la restauració. Per tant, saber com gestionar-lo adequadament pot ajudar a reduir el malbaratament, augmentar la productivitat i millorar l'experiència global dels comensals. En aquest article Del Moral comparteix alguns consells i estratègies per a optimitzar la gestió del temps al teu restaurant i fent una mirada al detall a la qüestió de com fer una bona gestió de les preparacions.

 

 

Prioritza la planificació

 

La planificació és fonamental per a una gestió eficient del temps. Abans de cada torn o jornada assegura’t de tenir una llista clara de tasques i assignacions per als membres de l’equip. Estableix un horari per a cada tasca i prioritza les activitats més importants. D'aquesta manera, tots sabran què s'espera d'ells i es podrà mantenir un ritme de treball eficient.

 

 

 

Implementa l’estratègia mise en place

La mise en place és un procés clau a les cuines contemporànies que permet estalviar temps i evitar contratemps durant les hores punta. La idea principal consisteix que tots els membres de l’equip tinguin tots els ingredients, utensilis i estris necessaris preparats abans de començar el servei. Això inclou desembolicar, pelar, netejar, tallar, mesurar i preparar tots els elements necessaris per a cada plat o recepta perquè alhora del servei es pugui garantir una preparació ràpida i eficient.

 

 

Fomenta la comunicació i la col·laboració

Un bon sistema de comunicació interna entre tot l’equip de cuina i de sala és essencial per a evitar malentesos i optimitzar la gestió del temps. Fomenta la comunicació oberta i eficaç entre els membres de l'equip ja sigui mitjançant xats de grup, reunions breus o l'ús de panells d'anuncis. Aquest fet ajudarà a coordinar millor les tasques, solucionar problemes de manera eficient i evitar duplicacions d'esforços.

 

 

 

 

Utilitza tecnologia per a la gestió de temps

Aprofita les eines tecnològiques disponibles per a millorar la gestió del temps al teu restaurant. Al mercat existeix una àmplia varietat de programes i aplicacions que poden ajudar a automatitzar tasques rutinàries, gestionar inventaris, programar l'equip de treball i fins i tot prendre comandes. L'ús d'aquestes eines pot ajudar-te a estalviar temps i reduir errors, deixant l'equip lliure per a altres tasques importants.

 

 

Capacita i motiva l'equip

Un personal ben capacitat i motivat és la clau per a una gestió eficient del temps. Inverteix temps en la formació del teu equip sobre les millors pràctiques de gestió del temps i proporciona'ls les eines necessàries per a treballar de manera eficient. Fomenta també la motivació i el reconeixement dels membres de l'equip per a mantenir-los motivats i compromesos amb la productivitat.

 

 

 

 

Millorar la gestió del temps al teu restaurant és un pas crucial per a augmentar l'eficiència operativa, treballar més a gust i proporcionar una millor experiència als clients finals. Mitjançant una planificació adequada, una estratègia de 'mise en place' eficient i l'ús de tecnologia i comunicació adequades, podràs estalviar temps i recursos.

Aprofita aquests consells i estratègies de #DelMoral per a optimitzar la gestió del temps al teu restaurant i assegurar-te que tot funcioni correctament, tant dins com fora de la cuina! Des de Del Moral reforcem el nostre compromís amb el sector de la restauració. Estem aquí per ajudar-vos a triomfar, oferint-vos els millors productes i també el nostre suport i experiència.

Font: Frigoríficos del Moral SA.

 

Tornar al llistat