TREU-LI PARTIT A LA CARTA!

La carta és l’eina principal de marketing en qualsevol establiment, ja que és a través d’aquesta on el restaurador fa la proposta al client. Per tal d’aconseguir donar una imatge positiva del restaurant, és important que la carta presenti un disseny modern, cuidat i fàcil de llegir. La bona descripció dels plats i el bon disseny del menú poden incrementar entre un 20% i un 30% la factura d’un client.

Et proposem alguns trucs per incrementar les vendes a partir de la carta:

- Les propostes que més t’interessa vendre s’han de col•locar al costat superior dret de la carta, ja que la visió humana tendeix a començar la lectura per aquest.

- Els primers i últims plats d’una columna de suggerències són sempre els més sol•licitats.

- Els tòpics informatius (per exemple: sense gluten, novetat, especialitat de la casa, etc.) resulten molt atractius.

- Els plats sofisticats i amb un cost més elevat s’han de col•locar prop dels més senzills. Al comparar-los, el client es decantarà cap al més suculent.

- Utilitzar requadres o subratllats per destacar els plats més rentables pel restaurador.

- A la contraportada o última pàgina se’ls hi presta menys interès: utilitzar les propostes bàsiques com el cafè, els refrescos, etc.

- No s’ha de col•locar el símbol de l’euro €, ja que varis estudis demostren que el símbol de la moneda fa ser més conscient dels preus, per tant, s’opta per buscar un plat més barat.

- L’establiment dels preus sota la fórmula ,99 s’associen inconscientment a productes de baixa qualitat, en canvi, els que van seguits de ,95 es perceben d’una manera més positiva.

Font: Revista 'Al Punto' Nº60 de Unilever Food Solutions i barradeideas.com

 

Tornar al llistat

Aquest espai web utiliza cookies pròpies i de tercers per tal de millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisis de la seva navegació. Si continua, entenem que accepta el seu ús. Pot informar-se sobre la nostra política de cookies aquí

Accepto